تاریخ فرهنگی ایران مدرن
پروژه تاریخ فرهنگی به بررسی گسترده فرهنگ ایران در قرن بیستم اختصاص دارد و در آن، فرهنگ معاصر ایران، عمدتا از خلال یازده ورودی، مطالعه و ارائه خواهد شد. این یازده مدخل برای گردآوری داده‌ها و پژوهش بر آن‌ها پیش بینی شده اند و عبارتند از: شخصیت ها (کنشگران)، نهادها، آثار، فرآیندها، رویدادها، زمان، مکان، اشیاء، مفاهیم، اسناد و سایر.

حمایت از کتاب عکس ۱۱۱ (چهره فرهنگ، ادب و هنر معاصر ایران)

✍️.. ۲۲ سال پیش ، یعنی سال ۱۳۷۵ به صورت خودجوش به عنوان یک عکاس جوان، تصمیم گرفتم که از هنرمندان مطرح ایران عکاسی کنم. دلم می خواست چهره آنها از نگاه من ثبت شود و مردم هنرمندان محبوبشان را از عکسهای من بشناسند. کسانی چون احمد شاملو ، فریدون مشیری ، محمدرضا شجریان، عباس کیارستمی، شفیعی کدکنی، ایرج افشار، عزت اله انتظامی، هوشنگ ابتهاج، سیمین دانشور، سیمین بهبهانی و …

✍️… از عکسهایی که من از چهره های برجسته ادب و فرهنگ کشور گرفته ام بسیار برای جلد کتابها استفاده شده است و امیدوارم همین طور از این عکسها در ارتباط با همکاری با ناشران کشور استفاده شود. امیدوارم بتوانم از این راه به عنوان چهره کوچک فرهنگ این مرز و بوم در نشر فرهنگ کشور سهیم باشم.

✍️… کتاب عکس ۱۱۱:
در کتاب ۱۱۱ – (چهره ی فرهنگ، ادب و هنر معاصر ایران) ، مهمترین چهره های فرهنگی کشور طی ۲۲ سال عکاسی به ثبت رسیده است. از هر هنرمند دو عکس منتشر می شود.
کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه است. و در ۲۵۰ صفحه با کاغذ گلاسه اعلا به ابعاد ۲۸.۵ × ۲۱ سانتیمتر است.
خیلی ها دیگر در کنار ما نیستند . خیلی ها را از دست داده ایم. عشق و ارادت من به این چهره ها در عکسهایم باقیست و باقی خواهد ماند.

✍️… این پروژه برایم خیلی مهم است چرا که باید برای #مردم_ایران بماند. وآنها اگر که عکسها لایق باشد، همنشینی این چهره ها را درقالب یک کتاب ارج بگذارند.

?#مهرداد_اسکویی عضو شورای عالی موسسه انسان شناسی و فرهنگ است؛ و این موسسه از پروژه کتاب عکس ۱۱۱ – (چهره فرهنگ، ادب و هنر معاصر ایران) حمایت می کند.

?متن کامل را در سایت انسان شناسی و فرهنگ مطالعه کنید.

?جهت حمایت از این اثر ارزشمند به سایت حامی جو مراجعه کنید.